Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
6.6.2019, Jan Vítek, aktualita
Microsoft do Windows 10 tiše přinesl velice zajímavou změnu. Nová verze systému 1903, čili Windows 10 May 2019, má podporu VRR pro všechny hry pracující pod DX11 v režimu celé obrazovky. Na jejich nastavení pak nezáleží. 
Drumfil (5) | 7.6.201911:20
No je to nejspíš následovný: některý hry opravdu g­-sync nebo freesync nepodporujou, zjistil sem to třeba u CS:GO a divil se, proč nejde synchronizace, no teď už to vím :­-D Takových her je tak malo, že si toho jen málokdo všimne a prave v těhlech hrách by se to mělo projevit, pokud sem to teda pochopil spravne.
Odpovědět0  0
Cemada (1225) | 7.6.201911:49
Když jsem pořídil FreeSync monitor, tak v CS:GO byl problém...viditelné rozdělení snímků ­(teď si nemůžu vzpomenout na to zapráskané anglické slovo :­-D­).
Ale myslím, že jsem to odladil v profilu hry v ovladačích a pohoda.

Nepodpora her mi prijde divná, když jde o synchronizaci vyrenderovaných snímků GPU a zobrazených plných snímků na monitoru.
Odpovědět0  0
Drumfil (5) | 7.6.201913:50
Tearing :­-D No vidíš, v tom profilu to taky zkusím, ale myslim, že jsem to uz někdy marně zkoušel :­-D jinak, zkoušel jsem to přímo ve hře a byl velkej inputlag ­(v ostatních hrách není­) takže možná nějaká nepodpora tam z nějakýho důvodu je, treba aby všichni hráči měli stejný podmínky pro hrani, v tomhle případě nesynchronizovanej obraz, protože ne všechny monitory maj free­/g­- Sync.
Odpovědět0  0
Cemada (1225) | 7.6.201919:24
FreeSync mi tam šlape, ale jak jsem teď zjistil, když nastavím FRTC na 74­-76 fps, tak je tam tearing, ale při 70 ne. ­(zkoušel jsem to teď jen chvilku­). Problém bude asi jen při těch hraničních fps.

RX 580 8GB + AOC G2460VQ6 ­(24­" 1920x1080, 35­-75Hz ­(FreeSync a LFC­))
Odpovědět0  0
Cemada (1225) | 6.6.201911:48
Chápu dobře, že pokud mám AdaptiveSync monitor a RX 580 kde v ovladačích mám už nějakou dobu AdaptiveSync zapnuté, tak je tahle vymoženost Windows 10 k prdu?
Jaký pak má význam, když asi 99% uživatelů co má monitor s variabilní obnovovací frekvencí tuto technologii používá jejím zapnutím v ovladačích?
Navíc jsem se domníval, že na hře nezáleží protože onu synchronizaci provádí GPU s monitorem....hra do toho ­"nekecá­".
Vysvětlí mi to někdo? Tuhle oblast sleduji méně než HW v bednách.
Odpovědět0  0
brejncz (37) | 6.6.201921:31
Přidám se s nepochopením článku :D
Mám RX 580 a monitor s 75Hz a podporou Freesync. Ať hraji cokoliv, i DX9 hry, tak mi variabilní frekvence monitoru funguje.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.